For the third time in four years, Pulse, the staff news magazine of the Jewish General Hospital (JGH), has been named the best internal hospital publication in the country by the Health Care Public Relations Association (HCPRA).

Regularly seen in the hands of JGH employees, volunteers and visitors, Pulse is a bi-monthly publication produced by Editor-in-Chief Megan Martin that features news updates and human-interest stories with a focus on JGH staff. Senior Communications Specialist Henry Mietkiewicz, Communications Manager Stephanie Malley, and Director of Public Affairs and Communications Glenn J. Nashen are also very involved in its production, which it is distributed throughout the hospital and is available online at jgh.ca.

“We are thrilled with the national recognition for what we produce, since it reflects the dedication of our entire team on behalf of our staff and patients,” says Nashen, who accepted the award at the HCPRA’s annual conference in Halifax on June 11. “Every member of JGH staff plays an integral role in the care that patients receive, and Pulse will continue to keep them informed and portray their sincere commitment to patients from across Montreal and Quebec.”

“The Department of Public Affairs has demonstrated, once again, how committed it is to maintaining and improving the quality of communications inside and outside the hospital,” says Executive Director Dr. Hartley Stern. “It is also gratifying that other professionals from across Canada share our view about the department’s effectiveness in spreading the word of the JGH’s leadership role in strengthening the healthcare system for the benefit of all Quebecers.”

This is actually the fourth year in a row that Pulse has won the HCPRA’s Hygeia Award, having picked up second-place honours in 2012. It also marks the seventh time since 2003 that Pulse has been recognized for excellence by the HCPRA.

The Hygeia Awards are presented annually to recognize excellence in health care communications across Canada. The awards program encourages Canadian health care public relations professionals to strive to meet the highest standards in their communications work, regardless of size, resources or location of their place of employment. In total, there were seven award categories.

(L-R) Henry Mietkiewicz, JGH Senior Communications Specialist, Judy Brown, HCPRA President, and Glenn J. Nashen, JGH Director of Public Affairs and Communications.

(L-R) Henry Mietkiewicz, JGH Senior Communications Specialist, Judy Brown, HCPRA President, and Glenn J. Nashen, JGH Director of Public Affairs and Communications.

L’Hôpital général juif est honoré pour son excellence en

communication dans les soins de santé

Pour la troisième fois en quatre ans, Pulse, le bulletin de nouvelles des employés de l’Hôpital général juif (HGJ) a été sélectionné comme meilleure publication hospitalière à l’interne au pays par l’Association canadienne des relations publiques des organismes de la santé (Health Care Public Relations Association – HCPRA).

Pulse, qu’on a souvent l’occasion de voir entre les mains des employés, des bénévoles ou des visiteurs, Pulse est une publication bimestrielle produit par Megan Martin, rédactrice en chef, qui met en vedette des mises à jour et des histoires d’intérêt humain qui mettent l’accent sur le personnel de l’HGJ. Henry Mietkiewicz, spécialiste en communications sénior, Stephanie Malley, gestionnaire des communications, et Glenn J. Nashen, directeur des affaires publiques et communications sont aussi très impliqués dans la production de la publication, qui est diffusée dans tout l’hôpital et est accessible en ligne à jgh.ca.

«Nous sommes ravis de la reconnaissance nationale pour ce que nous produisons, ce qui reflète le dévouement de notre équipe entière au nom des employés et des patients, explique M. Nashen, qui a accepté le prix à la Conférence annuelle de l’HCPRA à Halifax le 11 juin passé. Chaque membre du personnel à l’HGJ joue un rôle essentiel dans les soins reçus par les patients, et Pulse continuera à tenir le personnel informé et à représenter leur engagement sincère envers les patients provenant de Montréal et de partout au Québec.»

«Le département des affaires publiques a, une nouvelle fois, démontré à quel point il est engagé à maintenir et améliorer la qualité des communications à l’intérieur et à l’extérieur de l’hôpital, dit le Dr Hartley Stern, directeur général de l’HGJ. Il est également gratifiant que d’autres professionnels de l’ensemble du Canada partagent notre point de vue sur l’efficacité du service de faire connaître le rôle de premier plan de l’HGJ dans le renforcement de notre système de santé au bénéfice de tous les québécois.»

Il s’agit de la quatrième année consécutive que Pulse remporte un prix Hygeia de l’HCPRA, ayant récolté la deuxième place d’honneur en 2012.

Les prix Hygeia sont remis chaque année pour reconnaître l’excellence dans le domaine des communications sur les soins de santé au Canada. Le programme des prix encourage les professionnels des relations publiques dans le secteur de la santé au Canada à s’efforcer de satisfaire les normes les plus élevées dans leur travail de communications, peu importe leur taille, leurs ressources ou leur localisation de leur lieu de travail. Il y avait sept catégories de prix au total.